Veelgestelde vragen

KEUZE VRIJ BIJ MIJ:

Hoe is de stichting opgericht?
Plus

Onze stichting is op 12 mei 2021 opgericht. Wij gebruiken de statuten volgens het standaardmodel in Nederland.

Wat is het verschil tussen Adem Vrij Bij Mij en Keuze Vrij Bij Mij?
Plus

Adem Vrij Bij Mij is net als Keuze Vrij Bij Mij opgericht door Olaf Weller. Beide websites worden door hetzelfde team gerund. Adem Vrij Bij Mij richt zich exclusief op mensen die vanwege een onzichtbare beperking geen mondkapje kunnen dragen. Keuze Vrij Bij Mij richt zich op iedereen die bedrijven en instellingen zoekt waar iederéén altijd welkom is, ook zonder test of vaccin. Dit kunnen dus ook mensen zijn die wel een mondkapje dragen maar zich niet willen laten testen en/of vaccineren. Vandaar dat de twee websites naast elkaar zullen bestaan.

Hoe kan ik m’n lidmaatschap voor de Vrij Bij Mij-familie opzeggen?
Plus

Het opzeggen van je lidmaatschap en stopzetten van de maandelijkse bijdrage aan de Vrij Bij Mij is heel eenvoudig. Stuur een berichtje naar lidmaatschap@vrijbijmij.nl en wij zorgen ervoor dat het lidmaatschap wordt beëindigd.

HET PLATFORM - AANBIEDERS

Ik heb me aangemeld als aanbieder op Adem Vrij Bij Mij, maar ik ben niet vindbaar op Keuze Vrij Bij Mij?
Plus

Adem Vrij Bij Mij en Keuze Vrij Bij Mij zijn niet gelinkt als het gaat om aanbieders. Wil jij ook adverteren op AVBM of KVBM? Meld je dan opnieuw aan bij de desbetreffende organisatie, zodat we nogmaals toestemming ontvangen om jouw gegevens te gebruiken.

Wat zijn de plannen voor dit platform?
Plus

We werken hard met ons team van webdevelopers aan het verder uitbouwen van dit professionele platform welke geschikt is voor het faciliteren van minstens 100.000 gebruikers welke nu al ca 6000 aanbieders kunnen doorzoeken in Nederland. Straks kan je bijvoorbeeld je zoekopdrachten opslaan, filteren op provincie & sector en verbindingservaringen bij ingeschreven aanbieders lezen.

Kost het geld om aanbod te plaatsen?
Plus

Op het platform kan iedereen gratis adverteren. Wij vragen aanbieders om een vrijwillige maandelijkse bijdrage om het platform te onderhouden, te verbeteren en om nieuwe initiatieven te ontwikkelen.

Ik wil mijn KVK, mailadres, telefoonnummer of adres niet opgeven, kan ik me toch inschrijven?
Plus

Het KVK-nummer, mailadres en telefoonnummer zijn optioneel. Jij kunt je inschrijven zonder deze informatie. Het adres is wel verplicht om te zorgen dat consumenten jouw bedrijf kunnen vinden. Mocht dit voor jouw bedrijf niet nodig zijn, dan kun je een mailtje sturen naar advertentie@keuzevrijbijmij.nl en dan wordt er naar een oplossing gezocht.

Kan ik mijn advertentie aanpassen?
Plus

Jazeker. Op het tijdelijke platform kon je jouw advertentie aanpassen door een mail te sturen. Op dit platform kan je zelf met jouw account inloggen en op elk moment je advertentie aanvullen, aanpassen of zelfs pauzeren. Heb je alsnog vragen over je advertentie kan je mailen naar advertentie@keuzevrijbijmij.nl. Ons team (Maarten, David & Sanja) zitten voor je klaar!

Ik heb me een hele tijd geleden aangemeld als aanbieder, maar ik ben niet vindbaar op de website?
Plus

Vanaf het begin kon jij je als ondernemer inschrijven als aanbieder op de crowdfundingwebsite. Eerst kon dit met alleen jouw basisgegevens. Sinds dat wij de aanbieders inzichtelijk hebben gemaakt op de website is er de mogelijkheid om je inschrijving af te ronden. Voordat deze feature live ging hebben we een mail gestuurd naar alle ondernemers die zich al hadden aangemeld om hun inschrijving te voltooien. Heb jij deze niet ontvangen én ben je als aanbieder nog niet vindbaar op deze website? Vul dan nu het inschrijfformulier in, dan sta je direct als aanbieder op de website.

Wat gebeurt er als het platform in de toekomst niet meer nodig is?
Plus

Wij gaan door met het bouwen van het platform en we zorgen dat Keuze Vrij Bij Mij zal blijven bestaan. Dan zul jij altijd weten waar je gelijkgestemden kunt vinden. Daarnaast zullen de nieuwe verbindingen, en de uitbreiding van je (zakelijke) netwerk altijd van meerwaarde zijn.

Is jullie website beveiligd?
Plus

Veiligheid van informatie is bij ons van het hoogste belang.

Wij waarborgen deze veiligheid op verschillende niveaus:

  1. We bouwen onze website dusdanig dat er geen openingen in de code zijn zodat er geen kans is voor hackers om er van buitenaf in te komen.

  2. We hosten de site bij een partner die meerdere soorten beveiligingen op server niveau heeft geïnstalleerd en onderhoud.

  3. We zorgen ervoor dat mensen alleen toegang hebben tot de gegevens die dat nodig hebben voor het uitoefenen van hun taken zoals mensen die de nieuwsbrief verspreiden. Zij hebben alleen toegang door middel van zogenaamde 'multifactor authenticatie'. Daarnaast moeten hun wachtwoorden geregeld ververst worden en mogen deze alleen opgeslagen worden op beveiligde software.

Kan ik als aanbieder geïnterviewd worden voor de blog?
Plus

Als je een interview wilt geven aan een van de schrijvers voor Keuze Vrij Bij Mij, dan kun je een mailtje sturen naar mailtymo@keuzevrijbijmij.nl. Hij coördineert de interviews en zal contact met je opnemen.

WEBSHOP - PROMOTIEMATERIAAL

Waar blijft mijn bestelling van de webshop?
Plus

Zodra je besteld hebt, dan wordt deze bestelling zo snel mogelijk verzonden. Je zult deze dan zo snel mogelijk ontvangen via de bezorgservice van PostNL. Als het wat langer duurt kan het zijn dat het promomateriaal eerst bijbesteld moet worden, maar dan zijn we zeker jouw bestelling niet vergeten. Als je na één week jouw bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op dan kunnen we kijken waar je bestelling is gebleven.

DONEREN EN HELPEN

Hoe kan ik Keuze Vrij Bij Mij ondersteunen?
Plus

Je kunt KVBM ondersteunen door te doneren aan onze crowdfunding. Daarnaast kun jij je aanmelden als vrijwilliger van KVBM óf als ambassadeur. Ook zijn we altijd op zoek naar locaties voor de Verbindingstour.

Waar wordt het crowdfunding/donatie geld voor gebruikt?
Plus

Al het geld zal worden gebruikt voor de doelstelling van de stichting: het mogelijk maken dat iedere Nederlander vrij kan blijven kiezen rond lichaam en gezondheid.

Is Anoniem doneren ook mogelijk?
Plus

Jazeker, klik 'anoniem doneren' aan en je kan, zonder je naam & mailadres op te geven een donatie doen. Dank je wel.

SAMENWERKINGEN

Werken jullie samen met andere initiatieven?
Plus

Wij hebben contact met veel andere organisaties en waar mogelijk werken we graag samen.

Werken jullie samen met activistische initiatieven?
Plus

Wij waarderen het dat er groepen zijn die de disproportionele corona regels via de politiek en het recht proberen aan te vechten. Dit is echter geen onderdeel van onze missie. We stoppen al onze tijd en energie in het bouwen van een samenleving waarin iederéén altijd welkom is, in vrije keuze over lichaam en gezondheid.

Hoe kan ik in contact komen met gelijkgestemden?
Plus

Keuze Vrij Bij Mij bouwt een platform en gaat actief op zoek naar aanbieders die aangeven dat iederéén altijd welkom is en blijft. Op deze manier willen we gelijkgestemden met elkaar verbinden met de focus op wat wél kan. Met onze bijeenkomsten en andere community tools, zoals Huddle, creëren we de mogelijkheid voor ondernemers om te verbinden en een onafhankelijk netwerk op te bouwen voor een gezond en fijn leven.

ADVIES / JURIDISCH

Geven jullie juridisch advies?
Plus

We begrijpen dat veel ondernemers nu op zoek zijn naar juridische hulp. Zelf geven we geen juridisch advies. Op Keuze Vrij Bij Mij vind je diverse aanbieders die juridisch kunnen ondersteunen.

OVERIG

Creëren jullie een parallelle samenleving?
Plus

Bij Keuze Vrij Bij Mij vinden we dat vrije keuze over je lichaam en gezondheid de normaalste zaak van de wereld is. Ons doel is daarom niet het bouwen van een parallelle samenleving, maar een samenleving creëren waarin iederéén altijd welkom is. Waarin jij vrij bent om individuele keuzes te maken terwijl je middenin de maatschappij staat.

Waarom gebruiken jullie Facebook?
Plus

Op dit moment wordt Facebook door veel mensen gebruikt. Zeker om gelijkgestemden te ontmoeten en lokale bedrijven te vinden. Omdat wij zoveel mogelijk mensen willen bereiken, kiezen wij ervoor om op Facebook aanwezig te zijn en onze boodschap te delen.

Wil je liever geen social media of Facebook gebruiken? Alle informatie is ook te vinden op onze website. Of meld je aan voor onze nieuwsbrief of Telegram groep.